torsdag 7 februari 2013

Gårdagen

Vaknar vid halv sju & masar mig upp en stund senare. Väcker stortjejerna & gör mig i ordning. Väcker lilla M som vill se morgonbollibompa. Glad om jag får tillgång till badrummet där 15-åringen vill fixa sig länge. Skjutsar till skola & dagis. Jobbar. I vanliga fall hämtar jag på dagis & skjutsar på träning men igår var jag på möte & fick skjuts hem. Är sugen på fysisk yoga men tar en långpromenad i skogen med hunden istället. Det är mörk & snöigt & vi pulsar fram på elljusspåret. Halvvägs till vår nya tomt. Det blir nog många promenader här i framtiden. Hem & lagar mat. Köttfärsbiffar med fetaost. Ugnspotatis & lök. Liten ugnsform med tomat, zucchini & rödlök. Kall vitlökssås. Hämtar på träningen som slutar 19. Hela familjen äter tillsammans, en mysig stund. Lägger lilla M & läser saga. Läser en stund själv i min bok från coachutbildningen. Försöker hjälpa mellan I med matteläxan men båda är ganska trötta & lite sura. Mannen som är mattelärare tar över:). Mediterar i 11 minuter. Sjunker ner i soffan & dricker en kopp te. Sen är det godnatt kl 22,30. Tack för idag♥

1 kommentar: