tisdag 9 maj 2017

Läget & vipassana

Tyst här och ganska oyogiskt. Förra veckan dominerades av en riktig förkylning. Jag orkade jobba men när jag kom hem var det bara vila. Kan inte minnas när jag var riktigt förkyld senast. Ska jag tänka positivt tänker jag att jag tog mig tid att bli förkyld & även tid att vila.

Den här veckan domineras än så länge av trötthet. Jag och min man var på femtioårskalas i lördags & när vi kom hem mitt i natten hade döttrarna lite fest (på var sitt håll i huset). Jag har inte riktigt hämtat mig från sömnbristen ännu.

I söndags hade jag min yogalektion. Det fick bli ett lugn medicinskt yogapass & en längre meditation. Jag hade planerat något annat men när min egen yogapraktik var på paus så känns det bättre att gräva där man står. Jag har lyssnat på en guidad vipassana meditation på lunchen senaste tiden. Då jag har mer möten med människor i mitt jobb nu tänker jag att jag måste fylla på hos mig själv innan jag kan ge till andra. Den var till nytta i min undervisning nu. Jag har alltid med mindfulness när jag undervisar men nu blev det lite nytt. Det kändes fint. Jag har inte gjort den fysiska yogan som jag hade tänkt mig men jag har andra kvaliteter att dela med mig av..
Meditationen hittade jag hos Insight timer, rekommenderas!

4 kommentarer:

  1. Den meditationen är fin. Har den bland mina favoriter. :-)
    Insight timer är verkligen guld. Det finns alltid någon meditation att göra, om man så bara har fem minuter.
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är den fin och det är skönt att fylla på med guidad avslappning/meditation emellanåt innan jag hoppar på någon kundaliniyogameditation. Fast det är så olika saker så jag gör gärna båda delarna. Kram

      Radera
  2. Hoppas du får den vila du behöver närmaste dagarna ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det känns redan bättre Kram♥

      Radera