onsdag 23 maj 2018

Tappad röst & träningsambitioner

Kände att jag hade något på gång när jag i fredags joggade, körde i utegymmet & efter det gick upp & ner i en hög backe när yngsta dottern hade friidrott. Kanske hade jag kommit igång att träna!? Men dagen efter började jag hosta & sen efter min yogaklass i söndags tappade jag rösten totalt. Föga förvånande egentligen då jag brukar tappa rösten minst en gång om året & då håller det i sig i en vecka. Stämbanden är min akilleshäl. Ska komma ihåg att uppskatta min röst i vanliga fall för det är jobbigt att antingen inte kommunicera eller låta som en kraxande kråka.

Försökte kurera med en kiwi-spenat drink men det hjälpte föga. Tur att jag gör en andningsmeditation nu & inte sjunger något mantra:-). Hoppas träningsambitionen/lusten håller i sig tills jag är ute på andra sidan av hesheten.

Kram & Sat Nam♥

2 kommentarer:

  1. Stackare, krya på dig! Har hört flera som är dåliga i halsen just nu, bara att vänta ut...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack♥ idag är det lite bättre så det är bara att vänta och försöka vara lite tyst..

      Radera