onsdag 3 juli 2019

Läget

Bara en vecka kvar till semester & i år har det varit ganska lugnt på jobbet ett tag så jag känner mig ganska "nedvarvad"redan nu. Det blir två turer till västkusten under mina tre första veckor & jag håller tummarna för att vi får några soliga & lata dagar vid havet.

Hemma njuter jag mycket av min trädgård. Honungsrosen har blivit gigantisk i år & de andra rabatterna är också fina även om jag upptäckte att rådjuren har ätit upp två av mina kärleksört. Surt men ändå har jag förlåtit då vi har haft besök av vargen i vårt område som tydligen har dödat ett rådjur & sen finns det en skadad mamma med två kid som hållit till i närheten av oss. Det är så sorgligt då mamman haltar fram.

En annan sak jag tänker på ofta är det här med 50-års åldern. Jag tror jag har en liten kris😃.. Kanske mest för att jag också är någonstans i klimakteriet. Det är så många påtagliga ålderstecken som har kommit så snabbt. Ser nada utan läsglasögon.. (kollade ner på bikinilinjen i helgen & tänkte det är nog ok, satt på mig läsglasögon insåg att det inte alls var ok... ha ha ha! Läs förresten det här inlägget om behåring). Att jag är så mycket stelare i ryggen just nu, har ont i nacken & mina knän ska vi inte tala om. Det har gjort att jag undviker vissa saker i yogan (klippställning går inte så bra).

Något som är kul & helt otippat är att jag tycker det är så kul med styrketräning på gymmet nu. Jag och min man började träna någon gång i mars & sedan dess har fortsatt några gånger i veckan. Jag har verkligen inte varit sugen på att träna tungt & tyckt att yogan varit mer än nog men nu känns det jättebra att lägga på lite (med betoning på lite, jag är inte den starka typen direkt) vikter!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar