söndag 17 april 2022

Olycksfågeln

Här är det lite påskledighet! Eller ledighet? Jag passar på att städa, bädda rent, tvätta & jobba i trädgården. 

Igår var det traditionell påskmiddag hos mina föräldrar, det har alltid en så god påskbuffé & jag är glad så länge de orkar & vill, min pappa fyller åttio i sommar. Alla döttrar & äldsta dotterns pojkvän var med innan de åkte tillbaka till större staden för fest. Jag & mannen såg en film & efter det blev det tidigt i säng. 

Fina tulpaner till min mamma av döttrarna!

Jag är så trött just nu & märker att jag har lättare till oroliga tankar, jag brukar ha en sådan period på våren.  Jag passar på tankarna så jag inte snurrar iväg i oro & annars är det bara att acceptera läget. 

Dessutom har jag varit klumpig igen... Vid jul klämde jag ett finger i bildörren (på mig själv), det gjorde så j:a ont & sen tappade jag nageln & den har precis börjat växa ut igen. Sedan stukade jag ju foten för en månad sen & den är inte bra än. Det blir bättre när jag har stödstrumpa på men på påskafton hade jag kortstrumpor & då blev fotknölen jättesvullen.. På påskaftons kväll skulle jag hälla upp tevatten & det var mer vatten i kannan än jag trodde så det blev fel vinkel på vattnet... kokande vatten direkt på vänster pek & långfinger med brännblåsor som följd... Hur klumpig kan man vara....?? Gissa vad jag föreställer sa jag till familjen & flaxade med armarna= en olycksfågel, tur att jag har humor iallafall😅

Fina krokusar i min trädgård

2 kommentarer: