tisdag 20 september 2022

Helgen i färskt minne

 Helt plötsligt är det tisdag. Jag läste någonstans att man skulle tänka varje helg som en minisemester & då (enligt någon undersökning) skulle man bli mycket mer utvilad & glad eller nåt..

Dumt att jag inte hade läst det innan helgen för min helg var både bra & dålig om man säger så. Mannen har varit sjuk hela veckan & jag har känt mig lite krasslig ena stunden & andra stunden inga problem att gå en lång runda med hunden...

Det sämre i helgen är väl att jag fick spader angående städning hemma. Mannen hade dammsugit (lite) när han var sjuk och han suckade ska vi städa nu igen, på en lördag? Men med nästan varje vardagskväll uppbokad så är det tyvärr helgen som ockuperas av tvätt & lite städning. Annars är det något mer som gnager som jag inte skriver om här... men inte alltid lätt att alla ska komma överens... Får så ont i mammahjärtat. Något annat som gjorde ont var att dörren blåste igen på mitt finger... och det är andra gången jag klämmer mig ordentligt inom typ ett halvår + att jag stukade foten i början av året...klumpig, jag??

En del saker var också bra i helgen som att solen sken & jag njöt av vårt nya inglasade uterum. Jag googlade också boende utomlands som kan bli verklighet om sisådär 12 år när jag går i pension😅, men ändå härligt när man har drömmar.. Vi gjorde också en supergod fiskgratäng, såg en ny Isländsk serie & jag grävde i en rabatt.

Ikväll har jag yogaklass & även om min artros & skadade fot gjort min yoga mycket stelare så är det ändå fint att få dela tekniken vidare då jag vet vad yogan kan göra för sinnet.

Lördagsmiddag!

Aj aj aj...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar