söndag 15 januari 2023

Boktips, städning & bubbel

 Det är söndag & en ganska trött sådan, jag varvar soffan med att städa. Tröttheten beror på en trevlig kväll hos grannar i samma kvarter. Startade med en god Cremant & ibland är det bara lite bubbel som behövs för ett mysigt samtal, mycket kretsade runt framtida reseplaner varvat med minnen från olika resor. 

Vi pratade en del om städning också, ett par hade städhjälp varannan vecka & det kostade 1100 kronor i månaden. Tror att min städlust idag berodde på att det känns som att jag sparar när jag städar & att en tusenlapp extra på någon aktie kan vara en drivkraft för att städa själv. Nu säger jag inte att det är fel att ha städhjälp, de är två vuxna utan hemmaboende barn som jobbar mycket och då kanske den där städhjälpen är värd varenda krona, + att ibland kan städning vara lite av ett irritationsmoment i förhållandet, eller?

Annars fortsätter jag med min hobby att så fort jag hör om någon intressant oftast ny bok så reserverar jag den på bibblan. Läser lite varje kväll innan jag ska sova men vissa böcker måste man ge lite mer tid innan det är dags att lämna tillbaka den till nästa som står på kö. Just den jag läser nu kräver en del extra stunder men det känns värt för den har börjat bra!

En annan bok som jag läste var den här av Eva Dahlgren, vissa kapitel blev lite tråkiga men ändå läsvärd!

Ha en fin söndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar