söndag 11 februari 2024

Hopp om livet

 Söndag & jag har en lugn & skön helg men i bakgrunden ligger jobbstressen lite på lur..

Men ska jag fokusera på saker som gör mig glad så finns det en hel del just nu. Det är ljusare ute & då känner jag att man blir sugen på att göra saker & får inspiration. Idag gick vi en tur på isen nedanför huset. Tänk att helt plötsligt finns det nya promenadvägar med ett öppet landskap som gör mig lugn & lycklig. Även om det blåste isvindar så var det en underbar promenad!

Jag har läst en bok som gör mig så sugen på att inreda & fixa hemma. Nu när vi har hästen som tar mycket tid & energi så har jag verkligen inte brytt mig om hemmet så värst mycket men helt plötsligt har jag så många idéer & planer (det är bara pengarna som sätter begränsningar). Pengarna är ett kapitel i sig, jag vill ju gärna spara mycket pengar för att ha lite på hög i framtiden men februari verkar vara en omöjlig månad att få många kulor över. Dotterns Stockholmsflytt, hovslagare, ny diskmaskin då den gamla gått sönder är bara några exempel på var pengarna har försvunnit. Nu får jag snåla resten av månaden..😅


Den bra boken & min födelsedagslampa (jo där jag dyker upp i skärmen) en 
laddbar flowerpot

Så skönt med den här lugna helgen. Jag fick också matlagningsinspiration & gjorde en paella till lunch igår & på kvällen tog vi gös ur frysen som vi marinerade med gräddfil, fransk senap & dill, vände i mjöl & stekte. Till det riktigt gott potatismos med riven parmesan i & grönkålschips till hela härligheten.

Idag började till & med sportnörden (mannen) vakna upp lite & pratade om vad vi skulle odla till våren, potatis mm. Det finns hopp om livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar