tisdag 16 april 2024

Lunchsoppa & tappad röst

 Mannen har varit sjuk i en vecka & jag tänkte tanken att mitt immunförsvar är bra (jag är sällan sjuk) men man ska inte jinxa med tanken för idag vaknade jag utan röst, eller mer att jag kraxar som en kråka. Nu hade jag viktigt uppdrag på jobbet som inte kunde vänta så det var bara att dra på sig leendet & utföra det med så lite prat som möjligt.

Igår gjorde jag en stor lunchsoppa som jag frös in i portioner. Bra att ha extra matlådor som är vegetariska, det känns som vi äter alldeles för mycket kött hos oss. Ni vet när man har en femtonåring hemma och man inte kommer på något så blir det oftast köttfärssås, kyckling med ris eller något annat med kött i.

Den här gången ugnsstekte jag aubergine, zucchini, lök, vitlök, tomater & sedan mixade jag det med ajvar på burk, grönsaks-buljong, bönor & krossade tomater. En sorts medelhavssoppa.. Gott med lite smulad fetaost på toppen.


Har lagt väldigt mycket pengar på mat på sistone. Det bara rasslar till när man handlar. Nu hade visserligen dottern kompisar som sov över i lördags & eftersom mannen har varit sjuk är det bara jag som har handlat... kan bero på det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar