tisdag 14 september 2010

Hormonfällan

Ibland tror jag att jag är lite lurad, att jag springer runt i samma hjul hela tiden utan att jag märker något.. Ena veckan pms, med humör därefter, värsta mat och sötsuget och inte så stor yogalust. Andra veckan mens, då har jag faktiskt lättare att äta nyttigt men däremot är jag ganska trött och känner mig sådär. Man kanske inte känner för att göra ett riktigt hårt ashtangapass när man har mens och det ska man inte heller. Sen följer två veckor då förhoppningsvis livet är på topp.. eller man kanske kan klara sig utan värsta humörsvängningarna.. (och får till mycket yoga..?). Samma sak varje månad men ändå ser man inte riktigt mönstret, men vadå varför är mitt humör så här helt plötsligt??? Det är säkert fler saker i livet som går runt i cirklar som man inte har helt klart för sig och tur är väl det..elller ??!!

I söndags var det träning med mysoregruppen. Lite präglat av de förändringar som ska komma i yogaverksamheten.. Hade lite svårt med mitt fokus..Igår kväll blev det långsamma solhälsningar och stående asanas hemma i sovrummet, skönt.

2 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Det där känner jag igen. Det är bara att yoga efter dagsformen - som jag brukar säga.

    Ljus*
    /V

    SvaraRadera
  2. Så sant.
    Vi är otroligt styrda av hormoner.
    Anpassa sig är ibland svårt...men säkert det bästa.

    SvaraRadera