torsdag 16 september 2010

Lilla M-tid

Nu slutar jag halv tre alla dagar utom torsdagar. När jag kommer hem är det "lilla M- tid". Stortjejerna är trötta efter skolan och äter mellanmål och tar det lite lugnt. Men lilla M och jag gör saker som vi tycker är roligt. Eller rättare sagt sånt som lilla M gillar, och eftersom jag gillar att vara med lilla M så njuter jag med av den här stunden. Oftast är vi ute och sitter i sandlådan, eller går på gatan med "bäbis" som hon kallar alla dockor som hon har, en ny och några gamla efter stortjejerna.. Hon ser lite arg och bestämd ut på bilden med sin "bäbis" det är bara för att hon säger till mig; "MIN", så jag ska förstå att jag inte får ta hennes bäbis... Det är något som hon har lärt sig på dagis. En sak till som hon tycker är roligt är att hoppa i vattenpölar. Först hoppar hon och sen tittar hon bestämt på mig och säger: mamma!. Då är det alltså min tur, och det bjuder jag på även om grannarna ler lite när jag hoppar... Hon har också börjat säga små meningar som : appas bäpple (pappas äpple). På söndag blir hon 1 och 1/2  år.

1 kommentar: