lördag 18 december 2010

Lördag

Härliga lördag, snöflingorna dalar ner utanför fönstret. Ganska mycket att fixa här hemma. Jag rensar i hallen, alla vantar och mössor i sina korgar. Det blir ganska mycket stök i hallen med fem i familjen. Mannen tar ut alla kuddar i soffan och dammsuger den och resten av vardagsrummet. Sen är det tvätt och plock och lunch som ska lagas.. Drömmer om en lördag när allt redan är färdigstädat och jag kan ägna min dag åt att läsa, vila, yoga och skriva. Men det är bara i fantasin, förresten minns jag en gång som resten av familjen var bortrest och jag var ensam hemma.. Skönt ungefär halva dagen, sen började jag längta. Det är en ynnest att ha en stor familj i huset.
Välkomna nuet
Nuet är det enda du har, nuet är ditt liv. Gårdagen har redan varit och framtiden vet ingen något om. Var nöjd med ditt nu, sträva inte hela tiden efter något bättre. Slappna av och njut av nuet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar