söndag 12 juni 2011

En sån där dag


 Trött & lätt huvudvärk hela dagen. Känns övermäktigt med tvätthögar, disk och annat som måste fixas. Blir lite mycket när man har haft många aktiviteter & lite tid hemma. Tänker på att vi nog ska stanna hemma på semestern, stanna hemma & förvalta det vi har..Men vet hur det är, man fixar & donar men blir aldrig färdig. Kanske är det som är felet att man tror att man ska blir färdig, komma i mål. Man får istället se på hemarbetet som en process som ständigt pågår. Mannen & jag hjälptes åt att städa i kylskåpet, kanske inte helt välfyllt men rent!
Lilla M & jag plockade en massa blommor & vi skjutsade Mellan I på ridkalas, där vi fick klappa söta islandshästar& gick en promenad.
Hade hoppats på en lång yogastund idag men lilla M ville aldrig somna. Jag satt brevid henne i sängen & gjorde en Gunpati Kriya Meditation. Man upprepar mantrat" Sa Ta Na Ma Ra Ma Da Sa Sa Se SoHung´" samtidigt som man trycker tummen mot pek, lång, ring & lillfinger vid varje stavelse. Man måste verkligen hålla fokus för annars tappar man bort sig. Trodde det skulle vara svårt att komma ihåg mantrat men det gick faktiskt lätt & jag höll på en lång stund. Det vill jag göra fler gånger!  Är ändå tacksam för den här dagen även om jag inte är på topp.

2 kommentarer:

  1. Det låter klokt. Och ibland är det ju bara så i livet. Man får ta upp och nergångar med jämnmod. Kram <3

    SvaraRadera
  2. Du satte ord på det jag tänker, "Stanna hemma och förvalta det vi har" Exakt det är vad vi ska göra i år :)

    SvaraRadera