tisdag 20 november 2018

Poletten

Ibland när jag undervisar är det som att poletten trillar ner! Som i söndags när vi gjorde kriyan Foundation for infinity då ingår det en meditation i slutet där mantrat Har Har Mukande är med. Mantrat som kan frigöra oss från "mönster" vi fastnat i eller saker som hindrar oss. I meditationen ska man pumpa med naveln (vårt kraftcenter) & sedan hålla in naveln ha fokus på kronchakrat & trycka upp tungan i gommen samtidigt som man lyssnar på mantrat.

När jag berättade om hur vi skulle göra kom jag plötsligt och tänka på när jag pratade med en nära vän som berättade att ett visst område i vår lilla stad hade blivit mer osäkert och jag kände att jag inte höll med riktigt (jag säger inte att någon av oss har rätt här). Jag blev varse att det är så lätt att vi begränsar oss själva för att vi har hört vissa saker och ju mer vi pratar om det desto mer sant blir det i vår egen lilla värld.

Jag tänker att när vi yogar och mediterar så jobbar vi hela tiden med att vara öppenhjärtliga & även se våra egna begränsade tankar & föreställningar för att vara mer fria & se saker som de verkligen är!

Sat Nam♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar