måndag 31 december 2018

Mitt 2018

Bloggandet har kommit av sig & en sak som är fantastisk med att blogga är att varje år skumma igenom vad som har hänt & lätt få en överblick & kunna sammanfatta året som varit. Det är inte så att min skrivlust har försvunnit det är mer tiden som inte har funnits. Jag brukar skriva inlägg på jobbet då jag ändå sitter vid datorn & det tar oftast bara någon minut men nu har jag mycket mer pressat schema & har prioriterat annorlunda. Men nu när jag läser igenom de få inlägg som jag faktiskt skrivit under 2018 tycker jag att det är värdefullt med bloggandet♥

2018 har nog varit ganska mycket ett år i jobbets tecken. Mer ansvar & faktiskt lite mer lön (ingen superlön men känns ändå värdefullt att för en gångs skull premieras för sitt jobb, tack ♥). Även om jag i slutet av det här året har haft en del stress då jag har fått så många deltagare på jobbet har det varit ett bra år på jobbet!

När jag tittar tillbaka inser jag att jag har fått till några olika 40 dagars meditationer & yogapass. Jag har haft ett mantra från Jap Ji med mig under hela året 25 pauri Bahota Karam. Nu kan jag den utantill som ett rinnande vatten & det var absolut ingen självklarhet i början av året kan jag lugnt säga. Däremot har jag inte varit på så många workshops med mina lärare som jag brukar. Det var Panch Nishan i våras som var var fantastisk, det var Järna yogadagar som var lyx, lyx lyx:) & det var en gongkurs nu i höstas. Jag har själv undervisat två till tre kvällar i veckan & efter gongkursen tog jag med mig min gong till yogastället & använder den där. Igår hade jag ett litet yogapass med gong, tänkte att vi bara skulle bli några närmast sörjande men det blev helt fullbokat så det var härligt!

Sommaren var otroligt varm & fin, en vecka på semestern hyrde vi en liten stuga utanför Visby & där trängde vi ihop hela familjen + äldsta dotterns pojkvän & en kompis till mellandotter. Det var saker högt & lågt & festande tonåringar men ändå en helt underbar veckan tillsammans! Efter det var vi några dagar hos goda vänner i Grebbestad. Hemma blev det många bad & turer i vår lilla båt. Men värmen var också påträngande då det var en stor skogsbrand inte så långt hemifrån & det var otroligt torrt överallt.

Även om jag inte har bloggat så mycket har jag delat mycket på min instagramsida #yogaochskriva & det har känns värdefullt för mig. Det är skönt med en sida där jag är ganska anonym & kan nörda in på mina intressen som yogan & de gröna drinkarna som jag ofta gör. Under hösten nu har jag i långa perioder ersatt frukosten med en lite mer matig grön drink & det har fungerat bra för mig.

En sak som har varit mindre bra är mitt knä som inte längre går att böja så mycket att jag kan sitta i klippställning utan meditationskudden på högkant. Jag var faktiskt till en sjukgymnast en gång & han tyckte jag borde gå till gym & träna mycket lår. Har tyvärr inte blivit av...skyller på mitt pressade schema men kanske inte gymet heller lockar mig...

Det viktigast med 2018 har ändå varit familjen, mina döttrar & min man, vår älskade hund som börjar bli till åren. Vårt hus som vi älskar att bo i med närhet till sjön & skogen. Tack♥ Tack♥ Tack♥


2 kommentarer:

  1. Skrev en kommentar för någon dag sedan, men den förintades i etern nånstans :) Nytt försök.

    Jag är glad att du skriver, när du skriver. Det finns liksom en särskild plats i hjärtat för "bloggänget" som jag upplevde att vi hade för något år sedan ♥ Ibland återvänder jag, precis som du, till bloggen för att bläddra fram någon text, minne eller bild, men jag saknar faktiskt inte själva bloggandet alls. Lite förvånande för mej själv tom. Jag var bara färdig med det. Men bloggen får ligga kvar, även om den snart säkert kommer vara full med reklam då jag slutar betala för att slippa det :)

    Stor kram och jag tänker att vi snart ses! Det känns lite så :) ♥

    SvaraRadera
  2. Hello, ja du har en speciell plats i hjärtat från bloggtiden & nu finns ju insta så det finns kvar♥. Jag gillar själva skrivandet när jag bloggar och gör det mest för min egen skull, det känns kravlöst då jag fortfarande är ganska anonym både med yogainsta och blogg men å andra sidan vi vet ju vilken tid det är nu, allt ska upp i ljuset så anonymitet är inget att sträva efter. Jo det vore underbart att ses, jag letar lite efter någon level 2 eller liknande att få gå in i tryckkokaren igen:-). Men då ska det kännas helt rätt. Stor Kram♥

    SvaraRadera