måndag 10 augusti 2020

Vardagshacks

 Alltid när hösten börjar närma sig börjar jag fundera på olika sätt att få en smidigare & nyttigare vardag. Något som jag brukar göra är att fixa storkok med vegetarisk lunch till mig. Jag är inte vegetarian pga att familjen inte är det men jag försöker maxa grönsaksintaget på jobbet & kan vara halvtidsvegetarian 😃.

Jag har inte lagat något storkok än, förutom en ratatouille men har kommit på några storkok/lunch-idéer som jag skriver ner här för att komma ihåg dem:

Ratatouille med vitlöksfrästa svarta bönor (kan spädas till soppa)

Auberginegratäng med mozarella & tomatsås (mixa bönor, tomatkross & soltorkade tomater)

Bowl med quinoa, avocado & man tager vad man haver

Paella med rostade grönsaker & kikärter

Allt passar som storkok som jag fryser in. Om du hänger med på insta så lägger jag upp om/när det händer.

För övrigt hade jag en ganska underbar helg med sol, värme & familj!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar