tisdag 26 september 2023

Bättre, sämre & lite Sellpy

Jo då, tiden rusar på & helt plötsligt har det gått en vecka sedan jag uppdaterade bloggen. 

Det som är bättre sedan jag skrev sist är att jag fick en ny tjänst på jobbet & det var verkligen inte självklart då det är väldigt många som får sluta pga rekonstruktionen.

Annat som är bättre är att jag tog en tur i fredags på dotterns häst & det var så roligt, han var hyfsat pigg kanske pga av att det var snygga hästtjejer i ridhuset. Nu hoppas jag på att jag ska komma igång med ridningen igen.

Bättre är också kroppen efter mitt onödiga fall från altanen. Jag har köpt det dyra kosttillskottet Cellelexir & det kanske har en del i det hela eller så är det bara tiden som gör det. Nu kan jag gå hyfsat långa promenader igen även om ryggskadan är kvar & gör mig lite halt.

Finns dock några punkter som är sämre också. Den nya tjänsten kommer säkert vara superstressig då så många administratörer får sluta + att jag inte har jobbat administrativt på många år & det kanske inte var någonting jag drömde om just nu.

En annan sämre punkt är att efter en skogstur fick jag en konstig blå ring på handen. Jo jag hade fått en fästing på bröstet på samma sida... Efter ett samtal med KRY, jo jag försökte med vårdcentralen men där hänvisade de till någon digital tjänst som bara laggade, så konstaterade de Borrelia, så nu äter jag penicillin.

Det är inte så ofta jag handlar på Sellpy nu, jag tycker det har blivit dyrare & att en del saker är väldigt slitna men eftersom jag hade några Sellpy-credits efter en försäljning så slog jag till på två tights. Jag tror att det kostade 38 kronor efter kreditavdraget & båda var oanvända & satt snyggt. Perfekt för jag behövde nya tights att ha på gymmet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar