fredag 6 oktober 2023

Överleva

 Då helt plötsligt var det fredag och det innebär att jag har överlevt den här jobbveckan då mycket skulle avslutas och jag har sagt hej då till många fina kollegor på olika orter. Tydligen har mitt nya jobb också startat men utan en riktigt introduktion för det fanns det inte tid för. Det löser sig nog så småningom men nu känner jag mest en sorts tom trötthet.

Ska man fokusera på det positiva (& ja det ska man!) så hade jag en fin kväll i onsdags på hästryggen. Jobbade länge & var egentligen för trött men när jag kom till stallet var det så fint, skymningsljus & vindstilla. Jag tog den knubbiga ponnyn till uteridbanan & kravlade mig upp med hjälp av en bänk😅. Sen njöt jag av att rida runt lite planlöst i skritt & trav. Livet ändå!


Annars har jag tänkt så mycket på det här med sparande. Kanske det blir lite extra tydligt när jobbet är i farozonen & även om jag naturligtvis har både a-kassa & inkomstförsäkring så har jag hört att det tar det lång tid att få pengarna. Igår slog dock maken helt otippat😀till & vann 30.000 på oddset. Vilken spelarkung jag är gift med. Perfekt för honom som sparar till en fiskeresa men en del av det får gå till ett litet bil-lån som vi har kvar. Roligt nog pratade vi om att vi skulle lösa det lånet den här månaden & dagen efter vann han pengarna. Hurra!

Något som jag tänker mycket på just nu är hur jag vill ha det i livet nu & framåt. Vad får mig att må bra? Vad vill jag göra mer av? Vad vill jag välja bort?

Kram & trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar