onsdag 15 november 2023

Ponnylivet & icke-sparandet

 Måste säga att det är lite deprimerande att blogga/leva livet i november. Det är mörkt & man är trött, trött, trött. Jobbet tar en del av energin & resten har jag gjort av med i stallet om man ska vara lite ironisk (det piggar upp).

Eftersom dottern är sjuk så har jag fått rycka in och ha hand om ponnyn. Häromdagen skulle han få vila men jag tog honom ändå till stallet bredvid för att spola av hans hovar. När vi skulle gå tillbaka i mörkret blev han så rädd för allting & förvandlades till en galen häst i grimskaftet, gallopperade på stället & trumpetade ut luft genom näsborrarna. Det blev inte bättre att det kom en liten hund med reflexlampa på sig och tänkte hälsa, då fick jag verkligen ryta i för att inte tappa hästskrället. Det var lite väl spännande för ponnymamman, jag var alldeles darrig när jag tillslut fick in honom i boxen... Igår skulle jag rida & då var han helt tvärtom världens slöaste som helst ville stanna i ett hörn, dessutom var det ganska mycket folk just då i ridhuset.. ridå.

Annars har jag tänkt att jag ska spara den här månaden för att fylla på bufferten igen. Men då hittade jag den perfekta vinterjackan, något annat fynd på Sellpy & det fattas alltid något i kylskåpet. Bättre lycka nästa månad...

Här syns kappan litegrann, inser att alla har
typ likadan just nu, långa svarta täckjackskappor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar