Då är det fredag igen & jag sitter i uterummet i soffan trots att det är lite för varmt för det. Det är lite molnigt just nu men så fort solen kikar fram det minsta så blir det tropisk värme på en sekund.
Annars har jag jobbat hemifrån, först tänkte jag att det inte skulle hända något på hela dagen men sen dök det upp en del att ta tag i, men lagom lugnt ändå.
Efter jobbet har jag gått runt i trädgården med vattenkannan, sjungit "Kanna på, kanna på" (tyst för mig själv alltså) & stödvattnat lite växter & träd som är nya i trädgården.
Den här är fin, någon sorts mynta var det tydligen, jag brukar välja nästan alla blommor efter att de är bra för humlor & bin.
Förra året klippte mannen sidorna på rosen med häcksaxen då den börjat bli så bred & i år blommar den nästan bara uppe i toppen men vilka rosor, stora & fina & luktar ljuvligt.
Det plingar till i mailen flera gånger & alla böcker jag reserverat på bibblan finns att hämta på en & samma gång. Det innebär att jag får lägga "tegelstenen" jag läser nu åt sidan, alltså Artens Överlevnad. Den boken är lite som att hoppa in i min hjärna (eller ibland när jag ska berätta något) det börjas berättas något & då ska det förklaras en detalj i själva berättelsen, som tex att man nämner en ort & förresten där växte jag upp bla bla & långt senare kommer man tillbaka till huvudstoryn.. men jag tycker ändå om den men det är ingen bok som man okoncentrerat bläddrar igenom.
Nu får jag läsa fort som tusan tredje delen i Cecilia Klangs triologi om Forshammar, gillade nog tvåan bäst än så länge & nästa i tur är Stockholmsvitt + alla jag inte hunnit hämta på bibblan...TVÅAN
Senare ska jag ta ut hästen & hans hagkompis i hagen. De har fått gå ute i natt & står inne på dagen pga värmen.
Bra mat när det är varmt är ju Wrap/kebab/pita gyros & idag blev det kebab med grillost istället för kött. Snabbt & gott.
Förra veckan gjorde mannen grillspett två gånger & sallad med melon & fetaost går ju inte heller av för hackor.
Nej, jag var inte uppe & kollade fotbollen i natt. Vaknade bara när det blev mål & mannen & dottern skrek JAAA!, då stapplade jag upp en sväng men nej sängen lockar mer än fotboll mitt i natten. Ikväll är det en fest i vår stad med artister & då vill jag gå dit en sväng men naturligtvis är det den viktiga matchen mellan Norge & Frankrike samtidigt men vi har förhandlat att vi åker till festen efter den första halvleken..
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar