Sommaren är verkligen här & jag jobbar hemifrån idag. Lunchen är medioker men bjuder på fin utsikt. Man tager vad man haver & det var tydligen korv med bröd eller senapssill som någon midsommargäst lämnat kvar...
Tänkte på det här med midsommar & vad vi pratade om då. En rolig sak var att jag i vanlig ordning när det blir sommar drömmer om att vi ska skaffa en husbil (en liten typ plåtis). Tänk vad mysigt säger jag till mannen då kan vi bara dra till Varberg eller Falkenberg som vi ofta längtar till. Nja säger mannen, ska du köra då eller? Till saken; jag var inte ensam om den drömmen + att kompisens man var lika skeptisk. Jo då vi gick ändå igång på att vi skulle ta en utflykt till någon husbilsförsäljare, finns det ens toalett? ingen av oss har varit inne i en sådan husbil... Fast jag tänker att det här är mer när yngsta dottern har flyttat hemifrån. Tänk när det är sommar och alla kommer hem då kan man bara dra iväg om man inte orkar driva ett bed and breakfast..
Min man drack rött vin på midsommar & någon kommenterade att de gillade vitt vin bättre. Jo men det är resveratrol man vill åt försökte jag, ha ha. Då kommer vi osökt in på att vi har ätit upp en burk med NAD+ men har inte direkt fått någon effekt men känslan är bra måste genast googla upp någon rea så jag kan köpa det igen.
Sen hände det inget mer förutom att jag satte på Iconas pops nya & då blev någon gäst chockad, jag har lyssnat för mycket på P3😅.
Annars var jag en sväng i stallet igår för att dottern skulle hoppa & ikväll kan det nog vara min tur att rida.
| Knasigt hopp, ha ha |
I trädgården är det ljuvligt. Massor med bin & fjärilar tack vare den galna mängden av kantnepeta & prästkragar. Jag vill bara gå omkring sakta i trädgården, barfota & lukta på blommorna.
| Gullig blomma i uterummet, ny för mig men är årets sommarblomma, Nemesia |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar