tisdag 18 maj 2010

Min lediga dag idag & lilla M & jag hade en härlig förmiddag tillsammans när stortjejerna var i skolan. Vi gjorde saker som lilla M tycker om som att äta yoghurt & macka (hon är ett riktigt litet matvrak), ropa hallå i en tom toarulle, leka med hennes apa (hon älskar apor), titta på pippi (pippi säger hon & pekar), plocka maskrosor, gå upp & ner i trappan i trädgården jättemånga gånger.. Det var mysigt, en ynnest att få umgås med lilltjejen utan stress..
Ja gjorde en hel del annat också som att tvätta tre maskiner, rensa i medicinskåpet för jag var på jakt efter ett vaccinationsintyg som jag inte hittade men det blev fint i skåpet i alla fall. När lilla M sov middag så rullade jag efter en viss tvekan ut yogamattan, tänkte att jag borde göra lite nytta istället för att yoga men bestämde mig för att prioritera yogan. Fast det gick inte så vidare bra utan jag hade svårt att fokusera. & tankarna fladdrade hit & dit. Gjorde solhälsningar & några stående & sen vilade jag en stund. Skillnad från igår kväll när jag gjorde yinyoga & hade både fokus & andningen med mig. Men that´s life... Förresten är jag ändå glad att jag redan har yogat idag för nu ikväll är jag så trött att jag knappt hänger ihop. Det är ofta så när jag är ledig då springer jag runt & gör så mycket att jag är tröttare än när jag jobbar (& mest sitter vid skrivbordet..)..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar