måndag 24 november 2014

Tillbaka till grönt

Länge sen jag skrev något om gröna drinkar här. Just på grund av att jag inte har druckit några på länge. Suget har inte funnits där alls. Men igår morse kände jag att det var dags igen. Säkert för att det bakades på lördagen & min kropp gillar inte för mycket sött. Idag samma sak, uppe tidigt & mixade den gröna drinken. Flaskan ljuger den innehåller min egen gröna (även om den froosh rekommenderas mycket ingefära det gillar jag). Dagens gröna: Fryst spenat, färsk grönkål, en citron, en bit ingefära, en kiwi, nyponpulver, gurkmeja & äppeljuice. Jag blandar alltid med varmt vatten innan jag dricker. Varvar det med te från Pukka. Dricker minst 1 1/2 liter grönt te eller örtte per dag när jag jobbar.. (många toalettbesök blir det)... Med tanke på det ständigt strilande november/regnet/mörkret får man försöka hitta allt som ger energi. Kram & Sat Nam

2 kommentarer:

  1. Lustigt, jag är också inne i en grön-drink-fas, det blir en varje dag! Det är som kroppen längtar efter och behöver det nu. Och jag associerar till dig varje gång jag dricker grön drink, hi hi. Du är liksom drottningen av gröna drinkar :-)

    SvaraRadera