onsdag 18 september 2019

Förmiddagsfasta, klimakteriet & min meditation

Klimakteriet, klimakteriet, klimakteriet så vill jag börja alla samtal med mina nära vänner med inspiration av Astrid Lindgren som på ålderns höst började samtalen med döden, döden, döden..(nu hörs mina nära vänner & jag alldeles för sällan så samtalet har inte blivit av på ett tag). Ändå har jag det ganska lugnt med symptomen, inga galna vallningar men värk i kroppen & en del andra symptom som faktiskt minskar livskvaliteten något.

Dag 35 på meditationsläxan & vissa dagar går det lätt som en plätt & andra dagar är det väldigt svårt att sitta helt still med min värkande kropp & 47 minuter korslagda ben fungerar inte, men jag sjunger mantrat & mediterar ändå. Att jag mediterar ganska tidigt på morgonen är en seger bara det!

Idag har jag provat att förmiddagsfasta! Jag drack en massa te istället för frukost & mitt första mål var kl 12.00 på lunchen. Nu äter jag ganska sent på vardagskvällar då det är aktiviteter varje kväll så "ätfönstret" blev ca 15 timmar. Tänker att jag ska göra detta varje onsdag ett tag framöver. Grön drink till frukost måndag, tisdag, torsdag & fredag & te-fasta på onsdagar. Vadan detta? Jo jag har läst massor om att det är välgörande för kroppen på sistone, senast i boken Bliss av Maria Borelius.

Kram & Sat Nam♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar