söndag 31 december 2023

2023

 Jaha då var det nyårsafton & när jag tänker tillbaka på året är jag förundrad över hur fort ett år går. Jag brukar alltid göra en sammanfattning av året på bloggen. En fin tradition som också gör att jag sammanfattar året för mig själv och tänker efter hur jag vill ha det nästa år...

Ett tag försökte jag alltid att alla på nyårsfesten (vi firar med tre andra par och har gjort det i många år) skulle sammanfatta vad man tacksam över med året som har gått men kände inte att de andra var med på tåget utan tyckte mest det var besvärligt. Sedan när jag slutade med det så tog någon annan över och undrade varför jag inte gjorde det längre😅.

2023

Jobbet: först fick jag ännu mer ansvar & var glad över det även om det var tudelat då det innebar att en fin kollega fick sluta. Efter sommaren hamnade företaget i en rekonstruktion och det var nära att jag blev av med jobbet då väldigt många fick sluta men räddades kvar i en administrativ tjänst. Gick nästan in i väggen på köpet.. som tur var drog jag i handbromsen i tid. Nu får jag tillbaka min gamla tjänst och hoppas på mer stabilitet under 2024 men jag jobbar i en bransch som hela tiden förändras.

Konserter: Vi var på First Aid Kit i Malmö tillsammans med kompisar i våras, en fantastisk konsert och en härlig helg med Köpenhamn och mysigt häng! Jag och en kompis var också på Sarah Klang nu i november. Kultur är härligt och jag vill ha mer av det under 2024!

Skador: Något man inte kan ta för givet nu i 54 års åldern är att man ska var på topp i kroppen. Artrosen i knä mm har inte blivit bättre & som grädde på moset så ramlade jag & fick en skada i ländryggen. En skada som har hängt med stora delar av året med bland annat att jag tappar känseln i benen. Nu är det mycket bättre och det känns väldigt bra! 

Semester: Vi blev med bjudna av kompisar på en vecka i Funäsdalen & det var så vackert där & roligt umgänge med kompisarna trots en del regnväder. Jag skulle gärna åka dit igen. Sen tog vi även en tur till kompisar i Grebbestad & mannens bror i Göteborg.

Hästlivet: Den största förändringen förutom jobbet är ändå att vi hyrde en häst till dottern. Det har tagit mycket av min tid nu i höst (& även mina pengar). Fast jag tror ändå att det är värt det, mycket frisk luft & umgänge med ett underbart djur, eller ja en lite tjock fabror-ponny som har barnasinnet kvar kanske man skulle beskriva honom..

Stockholm: Nu under 2024 kommer båda stora döttrarna att bo i Stockholm. Vi var där under höstlovet & hälsade på äldsta dottern med sambo, det var så mysigt att vara ute på restaurang & ha familjemys. Jag ser fram emot att göra det regelbundet!

I det stora hela så är jag tacksam om familjen får vara frisk, att vi mår bra, att vi har jobb så vi klarar ekonomin. Livet går upp & ner hela tiden men jag är ändå peppad på lite förbättringsarbete precis som varje år: ni vet, äta mer grönsaker, träna mer, ta vara på varje dag osv...  Gott Nytt År!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar