tisdag 2 januari 2024

Annandag nyårsafton?

 Det är 2024 och vardag igen... Önskar dock att det fanns något som hette annandag nyårsafton, det kändes lite väl hårt att gå upp & åka till jobbet i morse.

Idag blåser det isvindar & promenaden på lunchen var totalt livsfarlig trots att jag hade dubbskor (hej pensionärsblogg! förlåt att jag är så tråkig..). Inser att de flesta av mina vardagar kommer se ut så här


& så här


Nyårsafton var kul även om jag drack alkoholfritt bubbel. Det är svårt att lita på taxi just den kvällen & dottern skulle upp tidigt dagen efter & ha stalltjänst. Alla lade ihop till maten men i år ville värdparet laga allt, så för oss var det bara att sätta oss vid dukat bord med full service. Dessutom hade de fixat en frågesport, en musikquiz & vi spelade också ett kul relationsspel. Allt var otippat kul & lyxigt. Det får jag leva på en stund nu i januarimörkret...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar