onsdag 13 december 2023

& hur går det med yogan då?

Jo då det går ganska bra. Varje vardagsmorgon gör jag lite yoga sittande på stol. Stolen är pga mina skador, ska jag sitta korslagda ben så blir det ont i foten som jag stukade tidigare & det dumma högra knät som inte går att böja. Det är artrosens fel så fort man får en skada så förlorar man rörligheten. Eller jag hoppas att det någon gång ska bli bättre. Yoga på stol är ändå bra, det är mest andningen, rörligheten i ryggen & fokuset jag vill åt just nu. Yogan är lite av min superkraft, jag känner skillnad om jag inte gör yoga för jag tycker jag agerar bättre om jag får yogan gjord. Jag blir mer neutral & tänker bättre & det är bra i mitt jobb!

Andra saker som är bra är styrketräning- just nu kommer jag inte iväg till gymmet. Jag är för trött pga alla kvällar i stallet & lunchträning hinns inte med då jag prioriterar hundpromenad & har så mycket att göra på jobbet..

Grönt te- det tror jag på jag hörde om någons släkting som blivit jättegammal & hela tiden drack grönt te.. 


Laga bra mat - äsch jag har varit för mycket i stallet men försöker kompensera med att läsa kokböcker..


Att umgås med djur - jo jag klagar på stallet men kolla vad söt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar