torsdag 11 september 2014

Trög vecka

Ladies holiday ställer till det: humöret är inte på topp, vaknar på nätterna & tänker både på mannens & mitt stressiga jobb, äter allt möjligt jag kan komma över & fuskar med yogan. Förutom en värkande mage så börjar dagen med att jag först råkar bli nockad av lilltjejen som slår huvudet hårt i min näsa (aj!) & sedan tonårsilska över en skåpnyckel som är puts väck efter att jag flyttat den från tvättstugegolvet till hallen. Det är nu när jag skriver som jag börjar le & se det komiska i situationen. Dessutom blir saker inte bättre av att fuska med yogan, då blir allting bara sämre. Men jag vet att det kommer bli så mycket yoga nu i höst. Igår anmälde jag mig till en dags workshop med Gurudass Singh

& dessutom alldeles snart börjar ett nytt äventyr... Har nog inte skrivit det här än.. men nästa helg börjar jag på utbildningen till Kundaliniyogalärare!

11 kommentarer:

  1. Wow! Grattis till KY utbildningen! Jag kommer inte ihåg att jag läst det tidigare men du känns redan som en KY lärare för mig :) Kram kram

    SvaraRadera
  2. Jag trodde redan du var utbildad KY-lärare! Ja, där ser man, vad spännande, det får du skriva mer om! Men du, alltså, den här synkningen, som jag skrev hos Nina om, helt otroligt. I morse kände jag jättestarkt att jag måste kolla på Gurudass hemsida, är så fascinerad av honom, så jag var inne och blev jättesugen på en workshop hos honom (i Borås, är inte det häftigt, att där finns han i Borås av alla ställen!). Vilken workshop har du anmält dig till? Kanske är samma?! Kram och hoppas du får en bättre dag imorgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag undervisar i medicinsk yoga nu, även om skillnaden ofta är hårfin.. Härligt med synkronicitet♥. Jag ska gå i Karlstad den 2 oktober se här http://yogainstitutet.nu/ det är även där jag ska gå lärarutbildningen. Själv har jag inte hört så mycket om Gurudass innan. Kram & tack

      Radera
  3. Åh Gurudass! Det var en av mina lärare. Mantrasång med honom är ljuvligt! :-)
    Och nu är jag ju nästan granne då jag pluggar i Borås.
    Stort grattis till att du ska börja läsa lärarutbildningen du med! Ska bli spännande att läsa om dina upplevelser. <3
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt med Gurudass-inspiration! Tack, tack och Kram!

      Radera
  4. Härligt grattis och stor Kram

    SvaraRadera
  5. Det lustiga är att du beskriver det lite jobbiga med en särskilt glimt i ögat, så jag ler - precis som du själv ;)

    Och du. VARMT GRATTIS till ett bra val, du kommer få vara med om en fantastisk, personlig och omvälvande resa under utbildningen. Sat Nam Wahe Guru ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Jag är nog ganska bra på att se det komiska i många situationer. Ska blir spännande med utbildningen, har utbildningen i medicinsk yoga i färskt minne, men det här blir ännu mer & djupare tänker jag. Kram!

      Radera
  6. Du har en liten utmaning hos mig :)

    SvaraRadera