tisdag 24 mars 2015

Under lupp

Igår var en sådan dag när morgonyogan inte blev gjord. Jobbade, skjutsade, hamnade i tonårsbråk (det var nog inte bara tonåringens fel), gick ut med hunden som blev jättesmutsig, duschade hunden, plockade stöket, lagade mat, badade med lilltjejen, insåg att klockan redan var halv nio & den tänkta kvällsyogan inte heller blev gjord.
Imorse blev det bara en kort stund på mattan. Var på hälsokontroll genom jobbet, fin förmån. Alla värden var jättebra men konditionen var bara på medelvärde. Jag vill ha superbra kondition...! Fast när jag granskar mig själv under lupp är väl inte pulshöjande aktiviteter något jag sysslar med jättemycket just nu (förutom mina frogpose).. Det är helt enkelt för mycket stillasittande jobb & för mycket skjutsande med bil. Jag vill ha mer tid till min egen träning. Träning i naturen! Kram & Sat Nam

4 kommentarer:

  1. Alltså, vissa dagar är ju bara såna! Vad lustigt, har tänkt på det där med kondition också. Tycker att jag är vältränad, men inte kommer jag upp i tre pulshöjande pass på minst 30 minuter som de pratade om på nyheterna igår... Men nu finns ju alla möjligheter när våren är här, att cykla i vardagen och så. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag är en bättre dag. Hörde inte det på nyheterna, sammanträffande. Första gången jag gjorde ett konditionstest och det var nyttigt. Ja vi hoppas på mer vardagsmotion när våren blir lite varmare! Kram

      Radera
  2. Önskar mig också mer vardagsmotion. Förr cyklade jag överallt i ur och skur men sedan vi flyttade ut på landet är det lite för långt att cykla för mig till jobbet + att jag har min kvällsyoga flera kvällar i veckan. Har mina promenader men jag tror jag måste börja gå fortare, kanske till och med småjogga (ve och fasa ;) ) Men klart är att jag behöver något mer. Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ve och fasa:-)..Jag skulle också gärna cykla men tycker att det blir för långt för lilltjejen att cykla till dagis och vi stressar redan ändå på morgnarna när alla ska iväg. Det är väl mer promenader och jogging som måste planeras in hos mig. Kram

      Radera