söndag 10 juli 2022

Hemmakatt

 Mannen har åkt på fiskeresa längst upp i nord-Norge i en vecka. Han har inte varit där på tre år pga pandemin & äntligen blev det av igen. Jag har spenderat helgen hemma med två av döttrarna. Varit en hemmakatt & försökt att plocka iordning lite både inne & ute. Mest har jag varit köket känns det som, det ska hela tiden lagas, ätas & diskas...😀. Vi har gjort god pasta, kantarellrisotto & pizza.


Idag sprang jag lite på spåret hemmavid & gjorde några varv i utegymet. Det kändes verkligen bra, kanske kan jag komma igång att springa precis som förra sommaren. Jag som aldrig har varit den som springer hittade någon glädje i att springa (eller jogga sakta..) & nu vill jag tillbaka dit. Jag känner mig stark när jag springer, det är bra!

I veckan ska jag blanda jobb med trädgård då jag ska jobba hemifrån & förhoppningsvis är allt lite lugnare nu i semestertid.

Rensar lite ogräs.
Rosorna är fina nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar