söndag 3 juli 2022

Söndag

 & äntligen har jag lite tid att "skrota" runt här hemma. Igår märktes det så väl att min man har semestermood & jag är fortfarande inne i ett effektivt jobbläge. Vi skulle åka & köpa färg till den inglasade altanten som byggs hos oss & det tog hur länge som helst att komma dit & väl i färgaffären träffade vi kära bekanta men jag kände mig så stressad så jag mer fick stå & djupandas😅. Jo jo nu har mannen målat det mesta inför att glaspartierna kommer i veckan.

Idag gick jag en långpromenad med hunden & lyssnade på olika poddar. En var Food Pharmacy om vårt miljöavtryck. Visste du att vi gör av med ca 9 ton koldioxid per år men bara en långresa till Thailand kräver 4 ton. Då känns det bra att vi flyger så sällan & att vi bor så fint att det är skönt att vara på hemmaplan ganska mycket på sommaren.

Fokus på det jag har var min paroll förra sommaren när jag sparade så mycket. Det här året har jag nästan inte sparat någonting men investerat i tråkiga saker som bilreparationer & roligare saker som inglasad altan.

Vi har kor i vårt område nu i sommar
till dotterns förtjusning!

Honungsrosen är gigantisk i år, det surrar av alla humlor & bin💖

Motionsspåret på kvällen är livskvalitet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar