lördag 16 mars 2024

En lördag som känns som söndag

 En lördag som känns som söndag. Kanske mest för att efter mycket jobbstress igår tog mannen & jag bussen till större staden & träffade vänner. Först en snabb date med en av mina bästa vänner & hennes man sen gick vännen & jag till restaurangen för att möta upp ett tjejgäng & gubbarna gick på herrmiddag några hus bort...

På restaurangen åt jag så god mat, det var anka! med portersås med hela svarta vinbär, potatisbakelse, grönkål & pumpakräm med apelsin. Herregud så gott det var, tillsammans med ett glas pinot noir var jag i mathimlen! Annars pratade vi mycket, alla känner inte varandra så väl men det blev fina snack om vad barnen gör, åldrandet ( nu vid 55 smyger det sig liksom in, oj vad fort åren går, vad vill vi göra sen?), resplaner & konstigt nog bilar😅, någon skulle köpa bil.. Sen våldgästade vi herrmiddan en stund innan mannen & jag fick rusa till bussen för att hinna hem till ett-snåret.

Idag har varit en slö dag förutom en långpromenad i spöregnet & att jag snart ska till stallet & ta hand om hästsysslorna en stund. Till lunch blev det en god soppa som jag har i frysen där jag ugnsbakade lök, paprika & kikärter som jag sedan mixade med buljong & krossade tomater. Bra att ha i frysen när man saknar matlåda eller inte orkar laga mat. Här kommer bilder från när jag lagade den:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar