söndag 3 mars 2024

Frukostfunderingar & inbillningsklåda?!

Härligt sätt att börja den här söndagen med en lång frukost framför Vasaloppet på tv. Lite slut som artist efter en intensiv vecka på jobbet men idag är jag ledig & försöker styra tankarna till att inte oroa mig för alla utmaningar..

Förra veckan var jag i Göteborg i jobb ett par dagar. Bokade ett hotell(Scandic) nära där vi skulle vara & det var lite halv sunkigt men vilken fantastisk frukost med det som jag önskar = ingefärsshot, gott bageribröd, frukt & bär mm. När jag senare pratade med en kollega berättade han om någon som bott där för längesen hade fått prickar på hela kroppen så nu har jag haft inbillningsklåda resten av veckan & packade upp resväskan i badkaret😅.

Helgen innan var jag & dottern på Gothenburg horseshow. Oj vad mycket folk, stor mässa & häftigt att se hoppningen på nära håll med sjukt höga hinder. Då bodde vi på Scandic Central som var nytt & fräscht & vi fick ett rum med utsikt men däremot var frukosten en besvikelse, inga bär & bara frallor... Jag vill ha surdegsbröd, eller riktigt grovt bröd om jag ska vara nöjd...

Nu har båda stordöttrarna flyttat i Stockholm & här hemma har det lämnats en del stora lampor som inte fick plats i det nya som jag försöker placera ut här så länge. Jag har också nästan ett helt litet gästrum fullt av kläder & annat som tydligen lämnades kvar...

Jag ska skaffa ett skrivbord då det blir lite mer hemmajobb framöver & vi ska också köpa en soffa av en kompis som ska byta & deras gamla var jättefin. Sugen på att fixa lite här hemma!

Men alla utmaningar på jobbet hänger över mig. Jag försöker börja varje dag med meditation nu. En bra meditation för hjärnan som jag gör som heter Kirtan kriya. Oftast bara i 11 minuter men två dagar den här veckan har jag gjort 30-minuters versionen & då har jag sovit så bra på natten, kanske en tillfällighet men det känns bra!

Igår på hundpromenaden, skogen ger lugn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar