fredag 29 mars 2024

Långfredag

 Det är långfredag & alla döttrar är hemma emellanåt (de far omkring men sover här)🖤.

Jag har inte påskpyntat här hemma mer än en liten kruka med narcisser & en gul skål. Känns som påsken så fort tar slut & orken också...


Imorse gjorde jag en grön drink eftersom jag hade en påse svartkål i kylen som jag mixade med apelsiner & mycket ingefära. Tänkte att stordöttrarna skulle få i sig lite vitaminer när de var hemma från huvudstaden (almond-mom😇). Tänk att jag i flera års tid mixade gröna drinkar varje vecka som jag drack till frukost. Sedan slutade jag för jag tänkte att det kanske inte var bra för mina leder som blivit sämre, men med facit i hand var det nog inte de gröna drinkarnas fel.


Imorgon är det traditionsenlig påskmiddag hos mina föräldrar, så glad att de fortfarande orkar (de är runt 80) & så glad att jag slipper fixa en hel påskmiddag. Idag gjorde vi istället en stor kreolsk gryta med fläskfilé, stark korv, syltlök & annat smarrigt.

Igår hoppade jag upp på hästen & red en stund i ridhuset. Det gjorde inte alls ont i höften som det har gjort de senaste gångerna & hästen travade plikttroget & långsamt med mig på ryggen. Jag har blivit lite rädd för att rida då kroppen är kass (artrosen & diskbråcket) & jag har också hört om en del olyckor med häst som gör mig feg. Men när jag väl rider så känner jag mig levande & glad & jag litar på den gamla ponnyfarbrorn...

Suddigt bildbevis från igår när dottern tvingade mig att galoppera...

Det var dagens...

Glad Påsk!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar