fredag 8 oktober 2010

Att inte hinna yoga & inte hinna skriva bland barn & hundar

elller Att inte orka yoga & inte orka skriva bland barn & hundar.. Känns det som om jag borde döpa om bloggen till ibland... Fortfarande hes & hostig så yogan har fått stå tillbaka. Men det blev en lång stunds "yogastretchning" framför tv:n igår..När jag hade yinyogan i tisdags var det någon som sa att det här kan man göra framför tv:n, jo sa jag men då blir det inte riktig yoga. Så därför kallar jag det "yogastretch" när jag gör det framför tv:n :-). "Riktig yoga" kräver fokus inuti mig själv, fokus på andning, närvaro här & nu...därmed basta!! (jag ler när jag skriver så jag är inte sträng, utan mer skämtsam om nu någon tar illa upp..).
I helgen ska jag vara riktigt oyogisk och åka med en sån här:
Mannen & jag ska få lite egentid utan barn och åka på Ålandstripp med ett par till.. Det har jag nog inte gjort sen stortjejerna var små på någon jobbresa.. Kanske inte mitt förstahandsval men vi har inte haft barnvakt över natten sen lilla M föddes. Så det är nog dags att göra något tillsammans utan barn. Måste erkänna att det har gett mig lite nattgrubblerier då jag har tänkt på båtkatastrofer.. Konstigt jag kan åka till Thailand en hel månad med alla barnen utan att ha bokat boende i förväg och känna mig ganska lugn. Så ska jag åka på en liten Ålandsresa och ligger sömnlös.. Det är bara för att inte barnen ska med, jag är nog en riktig hönsmamma. TREVLIG HELG!!
Kanske ska tillägga några klokord som jag själv borde ta till mig:
Gör er därför inga problem av morgondagen. Den får själv bära sina bekymmer. Var dag har nog av sin egen plåga. Matteus 6:34

1 kommentar:

  1. Det finns små guldkorn i dendär bibeln ändå :) Njut helgen och njut varandra!

    SvaraRadera