torsdag 21 oktober 2010

Stanna tåget jag vill kliva av!

Nu känner jag att höststressen har rullat in. Kalendern börjar bli fulltecknad. Nästan bara roliga saker. Men jag kommer ur mina rutiner och det är viktigt för mig att ha rutiner. Sova tillräckligt, vara hemma tillräckligt, äta bra mat på bestämda tider och yoga. Kanske har det med att göra att jag är delvis vata enligt ayurvedan, för er som har koll på det. Dessutom så lägger jag ihop allt när jag kollar i kalendern, kan redan nu stressa upp mig för saker som ska hända i december. Det har varit mycket roligt nu på jobbet ett tag. En kollega har semester så då har jag haft coachningsamtal, såå kul! Dessvärre har pappershögarna växt på mitt skrivbord i mitt vanliga lite halvtråkiga ekonomijobb.
Nu gäller det att dra lite i nödbromsen, ladda batterier, för att sedan kunna njuta av de roliga sakerna.
Först ska jag bara klara av helgen: tjejmiddag, mastodont gymnastiktävling för stortjejerna, yogamöte (hoppas jag hinner dit för logistiken har inte löst sig ännu), skjuts till friidrottsträning och  gympa, yogakurs & mysoreträning. Dessutom var det skolfoton som ska returneras, jultidningar som ska redovisas, kvitton som ska skrivas till yogakursen + en del matsäckar, middagar och tvätt på det. Lägg till lilla M som drar i byxbenet för hon har värsta mamma-perioden just nu.

3 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Ta det lugnt.

    Andas

    Ljus*
    /V

    SvaraRadera
  2. Känner igen mej, massor! Jag vill att det ska hända saker i mitt liv, javisst, men blir fort stressad av många anteckningar i kalendern. Och precis som du kan jag få noja över sånt som ligger flera veckor i framtiden. Det är nog mycket av Vatan som triggas för mycket, det blir too much helt enkelt. Då gäller det att grunda sig (yoga jeeee!) och vara i nuet. En sak i taget... Kram och håll ut!

    SvaraRadera
  3. Tror att det stod precis så i min ayurvedabok, att Vatan vill att det ska hända massor med saker. Men att det man vill och det som är bra för en är inte samma sak. Som Kapha vill ta det lugnt men för dom är det bra när det händer saker:-). Intressant tycker jag.. Trevlig helg!

    SvaraRadera