torsdag 14 oktober 2010

Mer solhälsningar!!..& grönsaker

Det gäller att vara förberedd om det blir en kall vinter!!!
Ikväll gjorde jag solhälsningar. Det känns direkt att jag har fuskat med min ashtangaträning den senaste tiden. Jag kan mina solhälsningar, har gjort tusentals under de nio åren jag har yogat... de passar min kropp som handsken. Men nu skaver det lite.. hunden känns lite sned, jag blir trött i solhälsning B. Därför måste det bli solhälsningar varje dag nu. Ska jag undervisa i ashtangayoga så måste jag träna själv regelbundet, annars kan jag inte undervisa trovärdigt, så är det. Jag har inte fuskat med flit, det har varit omständigheter & jag har varit förkyld. Men nu är det nya tag, dax att göra solhälsningar varje dag igen... & blir det fler asanas så är det en bonus. Varvat med yinyogan, för den har fått en plats i mitt hjärta.. Dessutom ska jag äta mer grönsaker, hälften av tallriken ska fyllas med grönt ialla fall på vardagarna.

3 kommentarer:

  1. Härligt foto <3
    och härlig inställning! Kram och kraft inför vintern, vi solhälsar tillsammans!!

    SvaraRadera
  2. Jag känner precis som du, jag måste träna själv för att vara trovärdig i min lärarroll. MEN. Ibland kommer sjukdomar och andra hinder i vägen. Man gör ju så gott man kan. Och solhälsningar är verkligen utmanande bra! Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Hej hej!
    Jag önskar också att jag kunde få tid till lite fler solhälsningar - det är så underbart!

    Lycka till med ashtanga-gruppen!

    Kramar*
    /V

    SvaraRadera