måndag 5 december 2011

Långkoks måndag

Det kom några snöflingor & då är det roligare att gå ut i mörkret..

Sjömansbiff

Stora tjejen, klarade kontrollen galant. Här är hon stylad till prinsessa av Stora K..
Slutade tidigt då jag skulle med minsta skatten på 2 ½ års kontroll. Så precis som förra veckan fick jag tid för ett lång kok. Sjömansgryta. Låter idylliskt men jag var ganska trött & stressad då jag först fick röja i köket efter stortjejernas mellanmål & sen letade jag förgäves efter ett par vinterkängor i förrådet. När mannen kom hem tog han över matlagningen & tyckte att jag skulle yoga. Det tackar man inte nej till. Så jag hann yoga i en timme när grytan puttrade på spisen. Perfekt & skönt att ha resten av kvällen till att ta det lugnt.

4 kommentarer:

  1. Underbara män som förstår vad man behöver.
    Min också.
    Så fin fina prinsessan!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig man! Precis vad du behövde tror jag. Kram

    SvaraRadera
  3. Nej så fint med en förstående man!
    Och vilket härligt gäng blondisar ni är, förresten :)

    SvaraRadera
  4. Det är härligt med fina yogavänner i cyberspace också♥. Kram!

    SvaraRadera