måndag 19 december 2011

Granen står så grön & grann i stugan

Helgen har varit bra. Förutom att internet hemma inte fungerar. Har suttit i telefonkö i kundtjänst, blivit uppringd av tekniker, gjort som dom sagt, ny telefonkö & så vidare. Jag blir lite lätt trött av att det inte fungerar ännu. Därav min dåliga uppdatering här.. Det positiva med det hela är att jag istället för spotify återfann min gamla cd-samling. Har lyssnat (& dansat lite med hörlurar) på gamla godingar som Sting, Eva Dahlgren, Lars Winnerbäck & Paul Simon. Även återupptäckt en skiva med Bo Sundström: Den lyckliges väg med dikter av Pär Lagerkvist. Den här är fin tycker jag:

Det blir vackert där du går,
marken, stigen, stranden som du följer,
allt tycks ljusna, glädjas,
allt som ser dig.

Kan väl jorden glädjas
för att någon stiger på den,
trampar på den,
en som den älskar?

Fråga inte mig. Jag ser blott skenet,
hur det dröjer kring dig,
svävar över marken,
som om jorden log.

Annars har helgen innehållit: Städning, bakning & matlagning. En mysig glöggfest hemma hos oss med goda vänner. Julgranen har tagits in i förtid efter mycket tjat från Mellan I, mysigt. Utelek med lilltjejen. Ännu lite mer julklappsshopping. En massa tvätt & lite yoga.


Bildbevis även om det är en ful mobilbild...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar