onsdag 15 december 2021

Dumt tänkande & julförberedelser

Jag jobbade lite i natt & det var dumt. Alltså jag jobbade inte rent fysiskt men vaknade halv två & tänkte på jobbet, kunde inte somna om & sen blev jag hungrig så vid tre snåret åt jag yoghurt med granola & efter det somnade jag gott igen... puh..

Annars tänker jag en del på sparande & investeringar & det är också dumt eftersom jag inte har något mer sparutrymme den här månaden. Det kliar i fingrarna att köpa några aktier, men nej där är det stopp + att jag får sätta in några hundralappar på grund av en nyemission i ett bolag som kanske inte var det bästa aktieköpet, men det ligger i vår stad & är ett innovativt miljövänligt bolag.

Tiden rusar mot jul & jag har köpt alla juklappar även om de inte är inslagna än, vi har köpt julgran som vi ska ta in i helgen & kylen är redan nu fylld med en del julmat. Jag måste ge cred till min man som i helgen rullade köttbullar på två kilo köttfärs. Några provsmakade vi med mos & lingonsylt & de var verkligen goda (hemligheten är fransk senap). De andra ligger nu i frysen & väntar på julafton. Ibland kan jag tycka att det är en enmansshow hemma men i många fall är min man en riktig klippa😍.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar