onsdag 29 december 2021

Fokus på det jag har

 Julledigheten fortsätter, jag sover länge, gör en kort morgonyoga, hasar runt i myskläder, går långpromenad med mannen & hunden varje dag. 

Idag har jag också städat & försökt att röja i garderoben i sovrummet. Vi har dåligt med förvaring så i vår garderob i sovrummet som skulle kunna vara en fin walk in closet så ryms allt från slalompjäxor & skridskor till resväskor & en del av mannens fiskesaker. Nu när två av döttrarna är utflugna försöker jag rensa och omorganisera men inser att vi skulle behöva en garderob till i sovrummet.

Dumt nog tittade jag även igenom jobbmailen & fick genast jobbångest pga ett problem som nafsar mig i hasorna..

Jag brukar inte direkt ha något nyårslöfte men jobbar med ständiga förbättringar i livet kan man säga. Ibland halkar jag av banan lite & då gäller det att styra rätt igen.

Jag tänker att mina ledord för 2022 ska vara: FOKUS PÅ DET JAG HAR! Jo jag har skrivit det förut men de orden får hänga med in i nästa år. De symboliserar att uppskatta det jag har, men även att inte hela tiden sträva efter att köpa nytt utan att vårda det jag har & även rensa ut det som jag inte behöver.

Mitt mål är också att spara så mycket jag kan även nästa år. Lite paradoxalt finns det flera saker som vi drömmer om i hemmet. Klart är att vi ska glasa in en del av vår altan men vi drömmer även om att bygga pool & köket behöver lite kärlek. 

Det viktigaste ändå är väl hälsan & för min del är det enkla det bästa. Det som blir av varje dag. Promenader, kort morgonyoga eller meditation, hemlagad mat med bra råvaror kommer man långt med. Om jag även lyckas lägga till styrketräning ett par gånger i veckan så vet jag att det gör susen.

Relationer är också något man behöver medvetet jobba med, både att ha kontakt & ständiga samtal i familjen men även med vänner. Det är så lätt att tiden rusar iväg när ekorrhjulet snurrar & det är skärmar som distraherar.

Något som jag också tycker är viktigt inför nyår är att sammanfatta året som varit & se vad som har varit bra & vad som kan blir bättre. Det återkommer jag med i ett annat inlägg.

Kram!

1 kommentar:

  1. Hej,

    Lite sen på bollen här men jag sitter och läser ikapp lite i din blogg :-)

    Att få hasa runt i mjukiskläder är guld värt. Man behöver få göra det på sin ledighet. Oj, Nej! Kolla aldrig jobb-mailen när du är ledig! Jag var påväg att logga in mig på både TEAMS och på mailen ett par gånger under lovet men backade i sista sekunden innan jag hann se något.

    Precis så där är jag med nyårslöften Vill inta avlägga några för ibland trampar man av och fel och då känner jag mig som att jag har misslyckats så det är lika bra att låta bli.

    Fantastiskt med FOKUS PÅ DET JAG HAR! Den hakar jag på. Jag har alldeles för mycket grejer och kläder och behöver både rensa, använda det jag har och sluta handla om jag skall kunna spara pengar mot mina verkliga mål.

    Fokus på hälsan och relationer är guld! Men, vet du, jag tycker att ni skall bygga pool! Det är livskvalitet det.

    Varm kram!

    Anneli

    SvaraRadera