tisdag 7 december 2021

Yogan, sparandet & hemmet

Efter förra veckan när jag mestadels var bortrest känns det som att allting haltar. Min egen yoga har inte blivit gjord, min garderob är stökig, någon?! behöver kolla igenom kylskåpet, tvätt & städ ligger efter. 

Alla juklappar är inhandlade men pengarna är i princip slut😅. Sparkvoten blev på rekordlåg nivå.

Försöker flytta fokus till det jag redan har! December har redan bjudit på flera roliga upplevelser, hudvården är inhandlad så den räcker av resten av månaden. En kofta från Sellpy är införskaffad till jul som ska matcha min lilla svarta som har varit lite bortglömd i garderoben.

En kort meditation blev ändå gjord i morse. Det kan vara skönt med ett uppehåll i yogadisciplinen men tittar jag på längre sikt så blir allting bättre om jag mediterar/yogar. Det vet jag med säkerhet!

Ikväll har jag sista gången på min yogakurs så nu blir det en paus i mitt yogaundervisande. Det blir ändå skönt, jag behöver lugn tid hemma. Det är ju lite galet att jag är upptagen 4 kvällar i veckan, två med dottern i stallet & två med yogaundervisning. Jag vet, många har mycket mer inbokat än så men jag får alltid ta en funderare varje år hur jag vill ha det. Vad vill jag lägga min tid på? 

2 kommentarer:

  1. Hej Ulrika,

    Jamen så där blir det lätt när man är borta ett tag. För mig blir det så under veckorna då jag inte orkar hålla efter hushållet och då skjuts allt till helgen.

    December och jul, då går det mycket pengar. Man får passa sig för de bara rinner iväg. Inte lätt att spara så mycket då. Jag försöker budgetera hela året till jul men ändå blir man lika tagen på sängen varje år känns det som.

    Jag försöker också att uppskatta allt jag redan har. Ett knep är att prova igenom garderoben. Alltså ta fram en massa plagg och outfits och bli glad över hur mycket man redan har egentligen.

    Jag skulle också behöva meditera. Känner mig ofta trött i hjärnan. Jag skulle inte vilja ha så många kvällar uppbokade i veckan. Stallet med dottern låter mysigt.

    Varm kram och ha det gott!

    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anneli!
      Kul att du kikar in här! Det där med budget är något jag borde ta tag i. Jag har börjat lite men oftast blir det ekonomi på känsla:-). Du inspirerar både med budget och garderoben.
      Jag tänker att du lätt kan komma igång och meditera, börja med att lyssna på någon guidad meditation eller avslappning. Då kan du bara ligga ner och ha hörlurar på. Tar man en kort stund med det varje dag gör det jättestor skillnad för hjärnan.
      Varma kramar!

      Radera