lördag 19 februari 2022

Lördag med sol

 Först var jag i stallet med yngsta dottern, hon red en privatlektion med den vilda unghästen för att se om hon bättre kunde hantera honom. Först gick det så bra men när hon sen blev lite trött så passade han på att slänga av henne två gånger. Vi kom fram till att hon får byta till en äldre och lugnare häst, puh känner jag som är hästvan men lite av en hönsmamma...

Söt men lite för vild nu..

Sen åt vi kyckling från igår till lunch. Kycklingfilé lindad med bacon i en sås med soltorkade tomater & grädde = gott! 

Sedan har jag passat på att sitta i solen, vilken härlig känsla, när jag blundar saknar jag bara ljudet av liftar som när man är i fjällen, ni vet.. klong..klong. Det är härligt men vi har kommit av oss med fjällsemester, eftersom min man bara kan vara ledig på skol-loven är det mycket dyrare att hyra en stuga i Trysil som vi alltid gjorde när stordöttrarna var små. Jo vi var där 2020 på sportlovet och hade en super-härlig vecka men det var också lite tomt. När stordöttrarna var små åkte vi alltid tillsammans med min mans brorsor och de var ett helt gäng kusiner, nu var det bara mannen, jag och yngsta dottern..

Läste lite om sparande och aktier i solen, den här boken är intressant.

Jobbfejset..

På jobbfronten har jag fått ett till uppdrag, jag hade bett om det på utvecklingssamtalet men tänkte att det inte blev något. Jag blev både förvånad, glad & lite nervös när det faktiskt dök upp en ny utmaning, dock tillfällig i fyra månader framåt. Note to self: var försiktig med vad du önskar, det kan slå in😅



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar