torsdag 3 februari 2022

Shopping & steg

 Jo jag följer @ett_enklare_liv på instagram (rekommenderas) & läser Sparboken men trots det har det kliat i köpfingret & det har klickats hem både hudvård & hälsokost. Vissa saker var nödvändiga då det var slut men andra kanske inte helt nödvändigt då jag har hudkrämer kvar. Ett enklare liv skrev just om det häromdagen: Köp aldrig hudkrämer förrän de gamla är slut! Jag tyckte det lät väldigt bra men nu är min hud katastrof-dålig. Vissa år får jag hudproblem just i januari-februari kanske för att det är så torr luft på jobbet eller också att man alltid är lite mer trött & slut de här månaderna. Nu var det flera år sen och jag vet inte varför det blev sämre just i år. Jag får kvisslor som jag inte kan låta bli att röra & huden flagar..suck..

Något mer som var roligt att köpa & som inte påverkade budgeten nämnvärt var Sellpy. Jag hade skickat iväg en påse med lite kläder mm. Det var en loungedress som jag fick i present av mina döttrar ett år men aldrig trivdes i för jag var helt enkelt inte snygg i den 😅. Fatta vilken överraskning när den såldes för 600:- på Sellpy! Då passade jag på att klicka hem några saker som jag lagt som favoriter med en kostnad för bara 135 kronor eftersom jag använde min försäljningskredit. Paketet har inte dykt upp än men det blir spännande att se om det passar & om jag blir nöjd.


En till som har fått många steg..

Något bra vi har gjort för budgeten är att vi har samåkt några dagar & igår gick jag hem från jobbet. Det gav många steg. Mycket pengar kvar varje månad & många steg är mina mål. Vad är dina mål?

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar