måndag 28 februari 2022

Tjohej & stukad fot

 Krig, krig, krig jo jag gör som Astrid Lindgren gjorde på ålderns höst när hon pratade med sin syster & de inledde varje samtal med döden, döden, döden för att ha det ämnet avklarat. Kanske borde fortsätta med stukad fot, stukad fot, stukad fot för det är inte heller så härligt..

I fredags var det däremot härligt, först åt jag lunch med mannen & yngsta dottern på stan. Jag tog ett varv på stan för jag var så illa tvungen att köpa lite smink. Eller jag ville också köpa lite smink, ibland är det svårt att avgöra när det är nöd gällande sinande mascaror eller foundations som inte har helt rätt nyans. Något som blir lite ironiskt är att Anneli på fina bloggen Från Glam till Damm nämnde mig & att jag har skrivit om att ha fokus på det jag har. Jo det har jag fortfarande men just denna fredag hittade jag en grön blus som fick följa med hem. Nöjd med inköpet var jag på strålande humör & halvdansade till min spring-lista på Spotify & tänkte på att jag ska ut & springa nu i vår..(även det lite ironiskt nu med facit i hand).

Sedan tog jag bussen till större staden, möte upp "stordöttrarna" & bjöd dem på ett glas bubbel & efter det var det mysträff med vännerna! Vi åt sushi, drack lite vin (med betoning på lite för min del för jag är alltid rädd för att bli åksjuk på bussen hem). Vi dryftade allt mellan himmel & jord, tiden gick alldeles för fort som vanligt & jag fick småspringa till bussen för att inte komma hem alltför sent.. Av vissa vänner får man sådan energi & det här är det gänget!

Fint hos min vän!


Dagen efter var det skogspromenad & vi hade äntligen fått med yngsta dottern som helst vill vara hemma på sitt rum med mobilen. Vi hann bara en liten bit i ganska svår terräng, pang så låg jag där med en stukad fot. Jag är ofta lite klumpig & kan ramla men brukar aldrig skada mig. Tur i oturen var inget brutet då jag dagen efter ändå bestämde mig för att kolla upp foten. Det roliga var att läkaren frågade om jag var före detta elitidrottare!? Det lever jag fortfarande på. Det inte så roliga i detta var att han nog frågade det för att jag hade tydligen artos på röntgenbilden. Jo jag har misstänkt artros länge i ett knä & en arm men inte beredd på att det skulle synas i fotleden.

Jag som vill ut & jogga!!

Jag är ändå vid gott mod när jag idag jobbar hemifrån. Lite trist då jag skulle ut med hunden & inser att foten är för svullen att få på annat än en toffla. Dessutom var hunden lite vild för det kom en annan hund i området. Gick inte jättebra att manövrera kryckor, vild hund & svullen fot....

Kram 


2 kommentarer:

  1. Men vilken trevlig dag, och kväll sedan! Mysigt med lite shopping, även om jag skriver i min blogg att du minsann använder det du redan har :-) :-) LoL! Jamen vilken riktigt fin blus! Älskar färgen. Den blir du supersnygg i.

    Trist att du stukade foten sedan. Tur att det var dagen efter i alla fall så att du hann med allt det där roliga innan :-)

    Varm kram,

    Anneli

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Anneli, blusen blev invigd innan jag stukade foten & jag kände mig fin & färgglad!

    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera