torsdag 17 mars 2022

Det lilla är de stora!

Veckan rusar fram men ska vi ta sikte på ljuspunkterna så har jobbet varit riktigt kul & foten är lite bättre även om den svullnar rejält framåt kvällen. Jo jag är helt införstådd med att jag är otroligt lyckligt lottad om man jämför med allt elände som händer i världen & synnerhet i Ukraina.

Jag har jobbat på annan ort i två dagar & då blir det lite mer fokus på vad jag ska välja i garderoben. I mitt lite mindre lyckade köp från Sellpy var det ändå med en lyckad skjorta som var i nyskick från The Shirt Factory. Väldigt praktiskt plagg, fin kvalitet, lätt att stryka & känns klassiskt! Kan nog blir några fler bevakningar i fler färger framöver.

Nu blir det inga promenader men jag kan halta ner till "lilla bryggan" som är några hundra meter bort. Igår morse fick jag en fantastisk naturupplevelse där. Det var dimmigt & det sjöng så högt i isen & stora sprickor i isen kom farande mot land. Kändes som att jag kunde ha stått där länge & bara varit närvarande.

Fokus på det vi har nära! Den vackra naturen, en varm säng, familjen, min underbara hund. Ja ni förstår. Det krävs träning på att vara närvarande & uppskatta det vi har. Det lilla är det stora! Att hitta små ljuspunkter i den vardagliga tillvaron. Det är sånt som gör skillnad.

Kram

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Kanske du blir svullen i foten för att den är i nedåt-läge när du jobbar under dagen. Går det att lägga upp foten när du jobbar? Kanske det skulle hjälpa. När jag var nyopererad hade jag mjuka kuddar på en stol som jag la upp benen på och det hjälpte. Men man glömmer och springer runt som vanligt och får betala för det på kvällen.

    Snygg och klassisk outfit! The Shirt Factory har jag sneglat på. Bra koncept, men jag har inte råd. Smart att kolla Sellpy.

    Ja, fokus på det nära nu. Vi håller oss hemma och i omgivningarna för att spara pengar. I går var vi dock på restaurang och konstaterade att vi hade kunnat laga mycket godare mat hemma själva.

    Ha det gott!

    Varm kram,

    Anneli

    Varm kram,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej,tack för omtanke, det är nog precis så att jag springer runt för mycket och så svullnar foten pga det...

      Kan rekommendera Sellpy när det gäller The Shirt Factory men bara om det står nyskick, annars kanske det inte är kul. Många har ju kläder som de kanske aldrig har använt pga tex fel storlek som de säljer.

      Vi var på restaurang igår och där försvann 700kronor i ett nafs, som tur var var det gott.

      Kram Ulrika

      Radera