måndag 14 mars 2022

Måndag

 & jag ser ljuset i tunneln gällande foten, jo den är fortfarande svullen men idag lyckades jag pressa på en mjuk springsko & jag kunde halta ut på en liten hundpromenad på lunchen. Framsteg.

Det bästa från helgen var solen som dånade ner, att alla döttrar var hemma & vi grillade kyckling på utegrillen & såg på melodifestivalen tillsammans.

Lördagspositionen!

Så krispiga tulpaner!

Mellandottern & jag gjorde också en loppis-tur & även om jag inte handlade något så blev jag lite sugen, det fanns tex gröna fina dricksglas & jag blev också sugen på att leta efter olika mässingljustakar att ha på en bricka på köksbordet.

Jag tror helt enkelt att jag fick lite vårkänslor & då lite lust att fixa fint hemma & även i trädgården. Den lusten har inte varit där på ett tag...

Däremot har inte yogan blivit gjord under fredag, lördag & söndag. Jag kände mig lite ur fas i söndags & lite orolig framåt kvällen. Tittade på en kort dokumentär på svt om utbrändhet med Ana Diaz & jag har så lätt att bli smittad av känslor... Jag känner igen en del också, jag har aldrig fått diagnosen utbrändhet men absolut varit där och snuddat vid väggen många gånger. Jag blev också orolig för mina döttrar som har stressiga jobb, det är så många unga tjejer som inte orkar med all press som läggs på dem. Till saken, jag mår bättre när jag gör min yoga, punkt slut..

Kram

2 kommentarer:

  1. Härligt med vårkänslor, grillning,och döttrar på besök. Så skönt att det går åt rätt håll med foten :-)

    Så kul med loppis, och speciellt om man letar efter något speciellt och kan fynda.

    Åh,tulpaner....livets blomma. Precis som hemma hos mig.

    Ha en riktigt fin dag!

    Kramen,

    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man får väl lägga lite extra uppmärksamhet på det som är härligt just nu!

      Tack Anneli och ha en härligt dag du också!

      Kram
      Ulrika

      Radera