söndag 30 april 2023

Det känns som lördag

fast det är söndag. Jag kommer inte iväg till gymet idag heller men en rejäl promenad med hunden tar vi i vanlig ordning. Vi går till Dollarstore som ligger nära. Jag köper tvål, sop-påsar, disktrasor och ett ev fynd som är ett schampo i jättestor flaska för bara 40 kronor, inget märke jag känner igen men det har vunnit Beauty Awards 2022 (återkommer om det är bra:-). Ibland känns det snålt att hela tiden undvika att köpa saker men jag tänker att det är nu vi måste passa på att amortera och spara även om vi inte alls sparar så mycket.

Sen sitter jag i uterummet och myser. Läser en bok som en kompis rekommenderat, slö-bläddrar i en tidning, dricker kaffe och äter jordnötter och lakrits. Pratar med mellandotter som vill ha sällskap i telefonen när hon handlar. Snart ska mannen och jag på fotboll, det blir kallt men mysigt att göra något tillsammans.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar