tisdag 25 april 2023

Meditation är som motion

en färskvara. Jag läste någonstans att om man är van att meditera som kommer hjärnan snabbt in i de goda "hjärnvågorna" vad de nu kan heta alfa, beta eller theta? Nu är jag van att meditera men det har varit ganska dåligt med det den sista tiden. Jag gör dock ett väldigt kort yogapass på vardagsmorgnarna som kanske tar tio minuter, bättre än ingenting tänker jag.

Annars är det mest jobbet som spelar huvudrollen här just nu. Nya tjänsten innebär så många bollar från olika håll och jag hoppar mest hit och dit. Känner av lite stress, speciellt från magen och jag är den som brukar ha en plåtmage och inte alls känna av den.

Träningen går hyfsat bra men förra veckan blev det bara två gånger, jag går också långa promenader så det är good enough!

Tur att det är lön idag, vet inte var alla pengarna tar vägen? Jo allt är dyrare och jag betalade förskott på häst-hyran. Försöker både amortera mer och spara och köpa så lite som möjligt. 

Att skriva här händer inte så ofta, bloggen är det stället som jag gärna skriver på när jag känner mig lite kreativ (ni vet stress dödar kreativitet). När jag väl skriver känner jag att det här borde jag göra varje dag, hur svårt kan det vara? Bara några små rader.. men sen rusar tiden iväg.

Vackert ljus från förra veckan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar