måndag 16 oktober 2023

Åh så svischade den här helgen förbi

 & nästan tur var väl det. Det var faktiskt en underbar helg med tanke på att alla döttrar var hemma, jag var på tjejmiddag som var mysigt med jättegod mat & lite stall-tid också.

Hade jag inte dragit omkring med den här oroshjärnan hade jag gärna förlängt helgen.... Nu blev sömnen lite lidande. Först i fredagskväll då jag vaknade när ena dottern med pojkvän kom hem efter festligheter (senare än mina festligheter) då blev jag orolig att hunden skulle smita ut då jag hörde hur han blev tok-glad men sen blev det tyst & han brukar alltid sova vid min säng = svårt att somna om & det var naturligtvis helt i onödan då han var i säkert förvar. Även på lördagsnatten så vaknade jag framåt tre-snåret & messade till mellandotter som varit i större staden & festat, men nu var i vår stad. Jo det var lång kö till taxi så då hoppade mamman upp mitt i natten & körde. Det var lite svårt att somna om då också. Note to myself: det är dumt att oroa sig mitt i natten, ha ha som om det skulle göra någon skillnad...

Godaste rätten från tjejmiddagen var en kantarell-toast med färskost, bacon & persilja.. hur gott? Det mysigaste var att alla frågade varandra frågor & att alla fick prata. Det är tyvärr inte alltid självklart då vissa gärna dras med i någon sorts skvaller/sjukdomsprat & då känner jag att min energi försvinner men inte denna gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar